FANDOM

57

Staré Goldshire ?

Co Je Early Alpha ?

Blizzard Entertainment oznámil hru World of Warcraft dne 2. září 2001 na dnes již neexistujícím londýnském veletrhu ECTS (Hra byla vydána 23. listopadu 2004 na 10. výročí Warcraft série v regionu Severní Ameriky) a ješte ten rok v podzimu byl vydán první gameply trailer. Klient obsažený v traileru je považován za early alpha WoW, dá se říct, že pravděpodobně jde o verzi 0.1 - 0.2.

Fakta z 2001 Klienta

  • WoW se odehrávalo sto let od posledních událostí v Azerothu.
  • Nejvyšší dosažitelná úroveň byla patnáctá.
  • Jak Horda, tak i Aliance má ve hře tak 100 questů.
  • Původní Eastern Kingdoms měl obsahovat jen Elwynn Forest, Duskwood, Westfall a Stranglethorn Vale a nebyl to Eastern Kingdoms, ale Azeroth.
  • Elwynn Forest, Stormwind a Westfall byly první zóny, které Blizzard vytvořil ještě před rokem 2001. Proto dlouhou dobu byly podstatně horší než ostatní zóny, dnes toto platí spíše jenom pro Westfall.

Mapa kde se trailer odehrával obsahovala zóny, které nalezneme v dnešním Eastern Kingdoms - Duskwood, Westfall, Elwynn Forest a Stranglethorn Vale (ještě ten samý rok byl dokončen v jisté podobě celý Eastern Kingdoms, ale nejvíce Dun Morogh a Swamp of Sorrow). Na první pohled jsou tyto zóny v hodně místech odlišné a modely domů nevyjímaje. Domky například v Elwynnu vypadají hodně pěkně je škoda že nezůstali, alespoň pro rozmanitost budov.

Když se podíváme na uveřejněné screenshoty ze stejného roku uvidíme, že Goldshire mnohem větší než dnes a nejen on, ale i ostatní města, později se Blizzard rozhodl jen pro malé vesničky a velká města jen ty hlavní. Gurubashi aréna měla uplně jiný model a celý Stranglethorn byl asi hodně odlišný. Duskwood je mnohem temnější a měsíc je podobnější tomu našemu reálnému. Voda hlavně v Elwynnu vypadá uplně jinak stejně jako celý Elwynn. Dun Morogh vyvolává pocit, že jste někde opravdu v horách, žádné cesty jen skály a ta hora nad Ironforge je opravdu velká.

Datamining

Něco z těchto časů však zůstalo v souborech hry dodnes, to co jstem tam objevil jsem vyspawnoval na vlastní testovací mapu, kde jsem k tomu postavil i několik zón podle modelů co jsem nalezl. Některé modely a textury se zdají být ještě starší a je tak možné, že jsou ze starší verze jako třeba WoW Alpha Client 1999/2000.

Video

  • Gameplay Trailer z roku 2001
  • Moje Testovací zóna se starými modely.
WoW ECTS 2001 Gameplay Trailer

WoW ECTS 2001 Gameplay Trailer

full

Release My WoW Testing Map

Release My WoW Testing Map

full

Computer Gaming World

Článek v časopise Computer Gaming World (konec roku 2001) o World of Warcraft obsahuje screeny z early alpha WoW.

Galerie